tel: (0598) 2600 1527
fax: (0598) 2600 2226
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Entrevista a nuestro alumno Bruno Monetti

Entrevistamos en Inglés a nuestro alumno Bruno Monetti, quien realizó un viaje reciente a los Estados Unidos para expandir su conocimiento del idioma en EF International Language Center in Tarrytown, New York.

English version
 
monettiWe interviewed Bruno Monetti, one of our students who recently traveled to EF International Language Center in Tarrytown, New York to brush up on his English. Bruno's success was such that he immediately reached the highest academic level (C2) thanks to his background knowledge of the tongue acquired at the Scuola Italiana.
 

1) What was your initial goal when you entered EF International Language Center in Tarrytown, New York?

My main goal when I decided to embrace the EF experience was first and foremost to improve my English, especially my pronunciation skills. I deeply believe that the best way to brush up this area is by staying for a while at an English-speaking country as the USA. Not only are you exposed to it, but also you are forced to interact with locals most of the time. Besides that, I found this program as an amazing opportunity to travel around the world, get to know different cultures and and meet people from various nationalities.

2) What was your initial academic level once you had been placed in your course? How did your evaluators assess your performance?

My initial level, when I just arrived at the school was a C1.1 (based on the Common European Framework), an intermediate level between ECCE First certificate and ECPE Proficiency. In order to assess my performance I had to take a placement test which consisted of a set of different exercises. I had previously done some of them here in Montevideo via online (Grammar, Vocabulary and Reading), but I did the remaining ones when I got to the USA (Speaking and Writing). Also, during my course the school made me take another test  (similar to the placement) to evaluate my ongoing progress. This time my result was C1.2 so I was transferred to a more proficient group.

3) What did each class basically consist of?

We had two different kinds of classes, but both of them were highly interactive and dynamic. The most important one was “Academics” which consisted of regular classes of English as a foreign language. Then we also had “Spin” clases in which we had to pick some subjects to learn about. 

4) What level did you finally achieve?

When I left the school I was administered another test (the graduation one) that evaluated my final level. I ended up reaching a C2 level, which is  ECPE Proficiency level. 

5) In what way did the Scuola Italiana help you succeed in your studies at such prestigious Language school?

The Scuola Italiana helped me acquire the roots of my English knowledge and allowed me to access to a high level at EF school. This was particularly very convenient to me due to the fact I was able to be among the most advanced students and learn a lot from them.

6) What do you suggest your ECPE Proficiency classmates should do in order to attain your level and get ahead on the academic ladder?

I deeply recommend my classmates that they should embrace a similar experience to mine because it is both an enriching and entertaining way of enhancing one's English skills.

Spanish version
 
monettiEntrevistamos en Inglés a nuestro alumno Bruno Monetti, quien realizó un viaje reciente a los Estados Unidos para expandir su conocimiento del idioma en EF International Language Center in Tarrytown, New York, alcanzando el nivel académico más alto en esta lengua (C2) gracias al conocimiento previo adquirido en la Scuola Italiana.

1) ¿Cuál fue tu objetivo cuando entraste al EF International Language Center en Tarrytown, New York?

Mi objetivo cuando decidí abrazar la experiencia en EF fue principalmente mejorar mi Inglés, en especial mi pronunciación. Creo profundamente que la mejor manera de ahondar aún más en esta área es visitar un país de lengua inglesa como los Estados Unidos. No solamente estás expuesto al idioma sino también es que estás forzado a interactuar con la gente local casi todo el tiempo. Además de ello, encontré que este programa ofrecía una excelente chance de viajar alrededor del mundo, conocer variadas culturas y conocer gente de diversas nacionalidades.

2) ¿Cuál fue tu nivel académico inicial una vez que se te asignó tu curso? ¿Cómo evaluaron tus docentes tu rendimiento?

Mi nivel inicial cuando arribé a la escuela fue C1.1 (de acuerdo al Marco de referencia europeo); un nivel intermedio entre ECCE First certificate e ECPE Proficiency. Para determinar mi performance tuve que efectuar una prueba online aquí en Montevideo (Grammar, Vocabulary y Reading), pero también tuve que rendir el resto de las pruebas en los Estados Unidos (Speaking y Writing). Además, durante el curso la escuela me hizo rendir otro test (similar al de nivelación) para evaluar mi progreso. Allí obtuve un resultado más alto incluso (C1.2), así que eventualmente fui transferido a un grupo más avanzado.

3) ¿En qué consistía cada clase?

Tuvimos dos tipos diferentes de clases, pero ambas fueron altamente interactivas y dinámicas. La más importante era la de "Academics", la cual consistía en clases regulares de Inglés como idioma extranjero. Luego teníamos las clases "Spin" en las que debíamos escoger algunas materias para aprender de las mismas.

4) ¿Qué nivel alcanzaste finalmente?

Cuando egresé de la escuela se me administró otra prueba (la de graduación). Ésta evaluó mi nivel final. Terminé obteniendo nivel C2, el cual equivale a ECPE Proficiency.

5) ¿De qué manera la Scuola Italiana te ayudó a tener éxito en tus estudios en escuela de idiomas tan prestigiosa?

La Scuola Italiana me ayudó a adquirir las raíces de mi conocimiento en la lengua inglesa y me permitió acceder al nivel más alto en la escuela EF. Esto fue particularmente muy provechoso para mí dado que pude estar entre los estudiantes del nivel más avanzado y pude aprender mucho de ellos.

6) ¿Qué sugerirías a tus compañeros de ECPE Proficiency para obtener tu nivel y ascender en la escalera académica del idioma?

Sugiero especialmente que abracen una experiencia similar a la mía porque ésta es una forma enriquecedora y entretenida de mejorar sus habilidades en el Inglés.